fredag 28. februar 2014

Batman-kostyme!

-min sønn skulle på karneval i barnehagen og jeg hadde planen klar. Men nei, han ville ikke være noe han hadde vært før! Han skulle være Batman!! Så da måtte jeg tenke litt kreativt for å oppfylle ønsket.

Jeg ønsket å lage et kostyme som kostet lite, var enkelt å lage, lignet originalen og ble tøft.

SLIK KAN DU LAGE BATMAN-KOSTYME:

Du trenger:
Sort polo eller trøye
Sort bukse
Sorte sokker
Sort tøystykke, min ble ca 0,7 x 1 meter
Printer til foto
Fotopapir eller et tykt papir
Google

Slik gjør du:
1. Print ut masken og logoen til Batman, gjerne på fotopapir. Klipp dem ut fra papiret.

2. Masken: Jeg lagret et bilde av masken etter et google-søk (jeg brukte den som ligger langt nede på denne siden). Så la jeg den inn i paintshop pro, gikk inn i print prewiew og ordnet slik at masken dekke nesten en hel A4side.

2. Klipp opp ca tre gummistrikk, knyt dem sammen og knyt endene i hull du lager i masken. Jeg forsterker papiret først med en tapebit før jeg stikker hull.


3. Barman-logoen: Jeg fant logoen via google (denne) og fulgte samme prosedyre som ved masken. Men logoen lot jeg dekke bare ene kortsiden av et A4-ark.

Fest først batman-logoen på genseren med litt dobbelsidig tape så den ikke beveger på seg. Stikk hull med en spiss nål rundt den sorte kanten med passe avstand så det blir enkelt å tråkle. Etterpå er det fort gjort å sy en sort tråd gjennom hullene, den blir neste usynlig. 

4. Hold det sorte tøystykket rundt halsen til gutten så du vet ca hvor bred kappen må være for å klare å knyte den igjen foran. Klipp til bredden. Min kappe ble 0,7 meter bred, da passet det å klippe buer med 10 cm mellomrom. La linjalen foran tøystykket og målte kjapt opp 10 cm underveis.

Da er kostymet klart! Gutten vår følte seg som verdens kuleste og gikk med kostymet hele dagen :)



Lykke til om du vil prøve deg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar