fredag 26. april 2013

Bondegård-kake :)

-kake jeg bakte i bursdagsgave til en skjønn nevø som ble 2 år :)


Kaken er saftig sjokoladekake med oreo-fyll i midten. Den er trukket med pals marsipan. 



Kuen (trykk HER for steg-for-steg), sauen (trykk HER for steg-for-steg), traktoren er modellert for hånd med pals marsipan. Bak traktoren har jeg forsøkt å lage hjulspor i kaken, skal liksom se ut som traktoren har kjørt bortover på kaken... ;)

Banneret, navnet og gjerdet er skåret til med kniv på utkjevlet marsipan og limt på med vann.




Jeg liker stjerneskudd på kaker, så jeg plasserte en ved traktorpipen. Da stjerneskuddet begynte å brenne ble bursdagsbarnet så sjokkert og begeistret at han faktisk falt ned av stolen...he he.. :) Men det gikk bra med han! Og det var gledelig at kaken falt i smak ;)


1 kommentar:

  1. Hjertelig takk for inspirasjon! Nå vet jeg hva slags kake Emil skal få på ettårsdagen! :-)

    SvarSlett